Diumenge 19 de de 2018 - 08:09

Millora de l'accés al barri del Castell

1 - Jun - 2018
Les obres han estat possibles gràcies al finançament de la Diputació de Lleida.

La Junta de Veïns va promoure les obres de millora i manteniment de la pujada del Castell, la zona més antiga de la nostra vila i origen de l'actual població.

Aquesta obra es feia necessària per diverses qüestions com el flux continuat d'aigua per sota del mur de contenció, fet que si bé no causava problemes en els immobles, sí que propiciava la instal·lació de nius d'abelles i vespes, amb tot el que això comporta en la vida del veïnat. Així mateix, l’arc que dona accés al passatge que dur al barri de Castell havia perdut pedres en el seu brancal dret, o l'estat deteriorat del paviment, entre altres.

Finalment aquestes obres s'han executat amb un pressupost 8.228 €, i amb una a subvenció per part de la Diputació de Lleida de 8.000 €.

DdL

Les obres han consistit bàsicament en:

Reparació de les conduccions d’aigua de la font que passen sota el paviment d’aquesta pujada, tot substituint les canonades antigues

1. Col·locació d’un pilar metàl·lic de perfil rodó, en substitució de la part de l’arc que ha caigut.
  2. Col·locació d’una barana de protecció metàl·lica en el muret existent a la pujada del Castell
  3. Arranjament del paviment malmès pel pas del temps i per la substitució de les conduccions d’aigua.